Friday, August 5, 2016

Domain Name (ဒုိမိန္း) ေရြးခ်ယ္ျခင္း

က်ေနာ္ ဤအေၾကာင္း ကုိ ေရးသားရျခင္းမွာ ယခုအခါ ျမန္မာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ အေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေပၚလာၾကၿပီး အခ်ဳိ႕ေသာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ားမွာ အလြန္ အဆင့္မွီေကာင္းမြန္ေသာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ား အျဖစ္ ထြက္ေပၚလာၾကေသာ္လည္း Domain Name (ဒုိမိန္း) ေရြးခ်ယ္မွဳ အပုိင္းတြင္ အားနည္းသည္ကုိ ေတြ႔ရသျဖင့္ Domain Name (ဒုိမိန္း) ေရြးခ်ယ္ျခင္း အေၾကာင္း တင္ျပ လုိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။



Domain Name (ဒုိမိန္း အမည္) ဆုိသည္မွာ အမ်ား သိၿပီးျဖစ္သည့္ အတုိင္း အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ (သုိ႔မဟုတ္) ဝက္ဆုိဒ္၏ လိပ္စာျဖစ္သည္။

ထုိ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ (သုိ႔မဟုတ္) ဝက္ဆုိဒ္၏ လိပ္စာကုိ ေရြးခ်ယ္ရာမွာ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာ (သုိ႔မဟုတ္) ဝက္ဆုိဒ္ တည္ေထာင္ျခင္းတြင္ အလြန္အေရး အႀကီးဆုံးေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ဒုိမိန္း အမည္သည္ အီးေမးလ္ လိပ္စာကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္သလုိ ေရြးရသည္႔ကိစၥမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။

ေရွးဦးစြာ ဒုိမိန္း အမည္ကုိ မေရြးခ်ယ္မွီ ဒုိမိန္း အမည္ ေနာက္ဆက္တြဲ စာလုံးကုိ ဦးစြာ စဥ္းစားရပါမည္။ ထုိ ေနာက္ဆက္တြဲ စာလုံးကုိ အဂၤလိပ္လုိ အတုိေကာက္ TLD ဟုေခၚပါသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ Top Level Domain ျဖစ္သည္။

ေနာက္ဆက္တြဲ စာလုံးသည္ မိမိ၏ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ အမ်ဳိးအစားကို ကုိယ္စားျပဳသည့္ သေကၤတ ျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ၾကည့္သူ အမ်ားစုမွာ ထုိေနာက္ဆက္တြဲ ကုိယ္စားျပဳသေကၤတ ဒုိမိန္း စာလုံးကုိ ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ထုိဝက္ဘ္ဆုိဒ္သည္ မည္သည့္ အမ်ဳိးအစား ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ျဖစ္သည္ကုိ ၾကည့္၍ ေရြးခ်ယ္ေလ႔ရွိသည္။

ထုိ ဒုိမိန္း အမည္ ေနာက္ဆက္တြဲ စာလုံး TLD တြင္ ၂ မ်ဳိး ၂ စားရွိသည္။ ပထမ အမ်ဳိးအစားမွာ gTLD ဟု ေခၚၿပီး အရွည္မွာ – Generic Top-Level Domain ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က Global TLD ဟုလည္းေခၚသည္။ ထုိ အမ်ဳိးအစားမွာ တကမၻာလုံးႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ဝက္ဆုိဒ္အမ်ဳိးအစား ဟု အၾကမ္းဖ်ဥ္း သတ္မွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

gTLD အမ်ဳိးအစား ဒုိမိန္းအမ်ားစုသည္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ေသာလည္း အခ်ဳိ႕မွာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား သတ္မွတ္ထားျခင္း ရွိသည္။ ထုိေၾကာင္႔ gTLD ဒုိမိန္း မ်ားကုိ မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ ေသာ္လည္း ေနာင္တြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ႏွင့္ မညီသည့္ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ား ျဖစ္ပါက မိမိ ဒုိမိန္း အမည္ လက္လြတ္ ဆုံးရွဳံး ႏုိင္သည္။

gTLD အမ်ဳိးအစားပါ ဒုိမိန္း မ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း အမ်ဳိးအစား အကန္႔အသတ္မ်ား ထားရွိသည္။

.com ဒုိမိန္းမ်ားမွာ commercial အတုိေကာက္ျဖစ္ၿပီး၊ တစ္ဦးျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားေသာ္ လည္းေကာင္း မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ၿပီး၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ အမ်ဳိးအစားကုိ ရည္ညြန္းသည္။

.biz ဒုိမိန္းမ်ားသည္ .com ဒုိမိန္းအမည္ျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ တစ္သီးပုဂၢလ အဖြဲ႔မ်ား ႏွင့္ အျခား စီးပြားေရး ႏွင့္ သိပ္မပတ္သက္ေသာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ အမ်ားတုိ႔ကုိ အသုံးျပဳလာသည့္ ေနာက္ပုိင္းတြင္၊ စီးပြားေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အတြက္ သီးျခား အသုံးျပဳရန္ ေပၚထြက္လာျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ားအတြက္သာ ကန္႔သတ္ထားသည္။

.net ဒုိမိန္းမ်ားသည္ network အတုိေကာက္ျဖစ္ၿပီး၊ မည္သူမဆုိ မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ေသာ္လည္း နည္းပညာဆုိင္ရာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ားကုိ ကုိယ္စားျပဳ ရည္ညြန္းျခင္းျဖစ္သည္။

.org ဒုိမိန္းမ်ားသည္ အမ်ားျပည္သူ ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ အျမတ္အစြန္း မယူသည့္ ကုသုိလ္ျဖစ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ ဘာသာေရး၊ လူမွဳေရး ႏွင့္ ေစတနာ႔ ဝန္ေဆာင္လုပ္ငန္းမ်ား စသည္ တုိ႔အား ရည္ညြန္းသည္။

.info သည္ ပထဦးဆုံး ကန္႔သတ္မွဳ မရွိသည့္ ဒုိမိန္း အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး၊ information အတုိေကာက္ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ အမ်ဳိးအစား မဆုိ အသုံးျပဳႏုိင္ရန္ ျဖစ္သည္။

အျခား gTLD ဒိုမိန္း အမ်ဳိးအစားမ်ားလည္း .asia, .name, .mobi စသည္ျဖင့္ အသီးသီး ရွိပါေသးသည္။

TLD ၏ ဒုတိယ အမ်ဳိးအစားမွာ ccTLD ေခၚ Country Code Top Level Domain မ်ားျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံ ေဒသႏွင့္ ပုိင္းျခားသည့္ ဒုိမိန္း အမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး၊ ယေန႔ Google ကဲ႔သုိ႔ အင္တာနက္ ရွာေဖြသည့္ စံနစ္တြင္ ႏုိင္ငံ အလုိက္ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ားကုိ ရွာေဖြလုိပါက ထုိသုိ႔ေသာ ဒုိမိန္းအမ်ဳိးအစားမ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ ေဖာ္ျပေလ႔ရွိသည္။

ထုိ႔အျပင္ ေယဘူယ အားျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံ၏ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ထားျခင္း ေပၚလြင္သျဖင့္ ယုံၾကည္စိတ္ခ်ရေသာ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္မ်ား အျဖစ္ လက္ခံေလ႔ရွိၾကသည္။

ccTLD ဒုိမိန္း အမည္မ်ားသည္ ေနာက္ဆက္တြဲ ႏုိင္ငံ သေကၤတ စာလုံး ၂ လုံး ပါေလ႔ရွိသည္။ ဥပမာ – ၾသစေတးလ် သည္ .au, စင္ကၤာပူသည္ .sg, ထုိင္းသည္ .th, စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။

ထုိဒုိမိန္းမ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံအလုိက္ ကန္႔သတ္ခ်က္ စည္းကမ္းခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ ႏုိင္သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ စင္ကၤာပူတြင္ .com.sg ကုိ စင္ကၤာပူႏုိင္ငံတြင္း မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားအေနျဖင့္ မွတ္ပုံတင္ႏုိင္ေသာ္လည္း၊ .net.sg မွတ္ပုံတင္ရန္မွာ နည္းပညာဆုိင္ရာ လုပ္ငန္း ျဖစ္ေၾကာင္း ခုိင္လုံသည့္ အေထာက္အထား ျပႏုိင္ဖုိ႔လုိအပ္သည္။

သုိ႔ျဖစ္ရာ မိမိ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္အတြက္ ဒုိမိန္း အမည္ကုိ ေရြးခ်ယ္မည္ ဆုိပါက ဦးစြာ မွန္ကန္သင့္ေလွ်ာ္သည့္ ဒုိမိန္းေနာက္ဆက္တြဲ အမည္ကုိ ေရြးခ်ယ္သင့္သည္။

ဥပမာအားျဖင့္၊ ဓမၼရိပ္သာ တစ္ခု ဆုိပါစုိ႔။ ဓမၼရိပ္သာ ဆုိကတည္းက ဘာသာေရး၊ လူအမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥရပ္၊ စီးပြားေရး အဖြဲ႔ အစည္းမဟုတ္သည့္ အတြက္ .org ကုိ ေရြးခ်ယ္သင့္သည္။ တဖန္ ထုိ ဓမၼရိပ္သာသည္ စင္ကၤာပူ ျပည္တြင္းတြင္သာ တည္ေထာင္ထားပါက စင္ကၤာပူ ႏုိင္ငံ ေနာက္ဆက္တြဲ အမည္ ျဖစ္သည္႔ .org.sg ဟု ေပးသင့္သည္။ ယခုအခါတြင္ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားပင္လွ်င္ ႏုိင္ငံအလုိက္ ဒုိမိန္းမ်ားကုိ ခြဲ၍ထားျခင္းျဖင့္ သက္ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံအတြက္ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ သီးျခားစီ စီမံထားရွိေလ႔ ရွိၾကသည္။

TLD ကုိ သင့္ေလွ်ာ္ရာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ၿပီးပါက၊ မိမိ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္၏ ဒုိမိန္း အမည္ကုိ ေရြးခ်ယ္ရပါေတာ႔မည္။

ယေန႔ သန္းေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ဒုိမိန္းအမည္မ်ားမွာ မွတ္ပုံတင္ထားရွိၿပီး ေနရာ မိမိလုိေသာ အမည္တည့္တည့္ ရႏုိင္ရန္ ပုံမွန္အားျဖင့္ အခြင့္အလမ္း လြန္စြာနည္းပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ျမန္မာ အမည္ကုိ အဂၤလိပ္လုိ စာလုံးေပါင္း အမည္ေပးသည့္ ဒုိမိန္းအမည္ မ်ားမွာမူ အခြင့္အလမ္း ပုိရွိပါသည္။

မည္သုိ႔ ဆုိေစကာမူ ဒုိမိန္းအမည္ ေပးရာတြင္ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္း သေဘာတရားမ်ား ကုိ နားလည္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။

ထုိစည္းမ်ဥ္း သေဘာတရားမ်ား အနက္ အေျခခံ သိသင့္ သိအပ္သည္မ်ားမွာ-

ဒုိမိန္း အမည္သည္ တုိေလ ေကာင္းေလျဖစ္သည္။ ဒုိမိန္း အမည္တြင္ မိမိလုပ္ငန္း၊ ေဆာင္ရြက္မွဳ စကားလုံးပါဝင္သင့္သည္။ ဥပမာ အားျဖင္႔ မိမိသည္ စာအုပ္ေရာင္းသည့္ ဆုိင္တစ္ခု ျဖစ္ၿပီး မိမိ စာအုပ္ ဆုိင္အမည္မွာ “ေအာင္” စာအုပ္အေရာင္းဆုိင္ ဆုိပါစုိ႔။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ – ဒုိမိန္းအမည္ကုိ ပထမစဥ္းစားသင့္ သည္မွာ book ၊ မရပါက aungbook ျဖစ္သင့္သည္။ aung တစ္လုံးတည္း ဆုိပါမူ ထုိအမည္သည္ အမ်ားစု အသုံးျပဳသည္ ျဖစ္ရာ မိမိ၏ ဝက္ဆုိဒ္ အေနျဖင့္ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာ၊ မည္သည့္ လုပ္ငန္း ဆုိင္ရာမွာ ေပၚလြင္မွဳ အားနည္းမည္ ျဖစ္သည္။

ဒုိမိန္းအမည္တြင္ အမွတ္သေကၤတႏွင့္ နံပါတ္မ်ား ေရွာင္သင့္သည္။ ဥပမာ – aung-book သုိ႔မဟုတ္ aung_book သုိ႔မဟုတ္ aung4book စသည့္ အမည္မ်ားသည္ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ ကုိ ေၾကာ္ျငာရာတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ရွာေဖြ ရာတြင္ျဖစ္ေစ၊ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ကုိ လာေရာက္သူမ်ား အေနျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ ခက္ခဲ ေစသည့္ အမည္မ်ဳိးမ်ား ျဖစ္သည္။

လြယ္လြယ္ကူကူ စာလုံးေပါင္းႏုိင္ျခင္း၊ အမ်ားႏွင့္ အနည္းသုံး စာလုံးေပါင္းႏုိင္သည့္ ေဝါဟာရမ်ားကုိ ေရွာင္ျခင္း၊ ႏွင့္ မွတ္ရန္လြယ္သည့္ စာလုံးစုမ်ား ျဖစ္ျခင္း တုိ႔လည္း လုိအပ္သည္။ ဥပမာ – aungbook ဟု ဆုိရာတြင္ aungbooks ႏွင့္ လြဲမွား ႏုိင္သည္။

ဒိုမိန္းအမည္ ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ အဓိက အေရးအပါဆုံး အခ်က္တစ္ခုမွာကား မိမိ ဒုိမိန္းအမည္တြင္ Keyword ေခၚ အင္တာနက္တြင္ ရွာေဖြရာတြင္ အသုံးျပဳမည့္ စကားလုံး ပါဝင္ေစရန္ျဖစ္သည္။ ဥပမာ မိမိက စာအုပ္ေရာင္းေသာ္လည္း aungshop ဟု အသုံးျပဳပါက စာအုပ္ဝယ္လုိသူမ်ားက book ဟု ရွာေဖြလွ်င္ မိမိ ဝက္ဘ္ဆုိဒ္ကုိ အလြယ္တကူ ေတြ႔မည္ မဟုတ္ပါ။

ဒုိမိန္း အမည္ေရြးခ်ယ္ရာမွာ အထက္က ဆုိခဲ႔သည့္အတုိင္း မိမိ လုိအပ္သည့္ အမည္ကုိ တည္႔တည္႔ ရႏုိင္ရန္ သိပ္လြယ္ကူမည္ေတာ႔ မဟုတ္ပါ။

ထုိသုိ႔ဆုိလွ်င္ ဒုိမိန္း အမည္ကုိ အေကာင္းဆုံးေရြးခ်ယ္ႏုိင္ဖုိ႔ အထက္ပါ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္းမ်ားအား သတိျပဳ၍ ေရြးခ်ယ္သင့္ပါမည္။

အမ်ား အားျဖင့္ ေတြ႔ရသည္မွာ ဥပမာ အားျဖင့္- aungbook.com မရပါက aungbook.net ကုိ မွတ္ပုံတင္ျခင္းမွာ မွားယြင္းေသာ အမည္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ TLD ကုိ ေရွးဦးစြာ ေရြးခ်ယ္ထားသင့္သည္။ သုိ႔ျဖစ္ပါက aungbook.com မရလွ်င္ aungbookshop.com သုိ႔မဟုတ္ aungbookstore.com စသည္ျဖင့္ စဥ္းစား သင့္သည္။


ဒုိမိန္း ေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္ အႀကံဥာဏ္ရယူလုိပါက ေအာက္တြင္ Comment ေရးၿပီး ေတာင္းခံပါလွ်င္ က်ေနာ္႔အေနျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္စြာ ကူညီေပးရန္ရွိပါသည္။
Columnar database ဆိုတာဟာ အခ်က္အလက္စီမံခန္႔ခြဲတဲ့စနစ္ (DBMS) ကိုေခၚဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြကို row ေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းမည့္အစား ေကာ္လံ (column) ေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းတဲ့ပံုစံကို Columnar database ဆိုၿပီးေခၚဆိုတာပါ။ Columnar database ကိုသံုးစြဲရျခင္းရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကေတာ့ hard disk ထဲမွာ အခ်က္အလက္ေတြကို ေရးတာနဲ႔ဖတ္တာကို လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပိုမိုၿပီးျမန္ဆန္ေစရန္အတြက္ျဖစ္ၿပီး query ျဖင့္ရွာေဖြတဲ့အခါမွာေတာ့ အေျဖကို အလ်င္အျမန္ရွာေဖြေပးႏုိင္တဲ့ အထားအသိုပံုစံျဖစ္ပါတယ္။ Columnar database ထဲမွာေတာ့ ပထမေကာ္လံမွာရွိတဲ့ တန္ဖိုးအားလံုးဟာ သဘာ၀တရားအရ အတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးမွ ေနာက္ေကာ္လံကတန္ဖိုးေတြ (Column 2 values) အစဥ္အလိုက္ပါပါတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြက မွတ္တမ္းစဥ္အလိုက္ သိမ္းဆည္းထားရမွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ပထမေကာ္လံမွာ အခ်က္အလက္အခုတစ္ရာသြင္းမယ္ဆိုလွ်င္ ဒုတိယေကာ္လံအတြက္ အခ်က္အလက္တစ္ရပ္ပဲ သြင္းရပါလိမ့္မယ္။ ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတာကေတာ့ ေကာ္လံ ၄ ခုနဲ႔အတန္း ၃ ခု ပါတဲ့ ႐ိုးရွင္းတဲ့ database ေလးပါ။
ID Last First Bonus
1 Doe John 8000
2 Smith Jane 4000
3 Beck Sam 1000
အတန္းလိုက္ကို အဓိကထားတဲ့ အခ်က္အလက္စီမံခန္႔ခြဲတဲ့စနစ္ (row-oriented database management system) မွာေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။ 1,Doe,John,8000; 2,Smith, Jane,4000; 3,Beck,Sam, 1000; ေကာ္လံကို အဓိကထားတဲ့ အခ်က္အလက္စီမံခန္႔ခြဲတဲ့စနစ္ (Column oriented database management system) မွာေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေအာက္ေဖာ္ျပပါအတုိင္း ထိန္းသိမ္းထားပါတယ္။ 1,2,3; Doe,Smith,Beck; John, Jame,Sam; 8000,4000, 1000; Columnar database သံုးစြဲတဲ့အတြက္ အဓိကရရွိတဲ့အက်ိဳးေက်းဇူးက အခ်က္အလက္ေတြကို လြန္စြာမွဖိသိပ္ထားႏိုင္မႈျဖစ္ပါတယ္။ အျခားအက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ Colum အေျချပဳ DBMS ေတြဟာ self-indexing ျဖစ္တဲ့အတြက္ relational database management system (RDBMS) ထက္ အခ်က္အလက္ေတြကို ထည့္သြင္းတဲ့အခါမွာ သိုေလွာင္သိမ္းဆည္းတဲ့ပမာဏကို ေနရာယူမႈနည္းပါးပါတယ္။
(source: internet journal)

No comments:

Post a Comment