Sunday, August 19, 2012

ရခိုင္ျပည္နယ္တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးရန္ပံုေငြပဲြ



ယေန႔က်င္းပျပဳလုပ္လွ်က္ရွိသည့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးရန္ပံုေငြပဲြတြင္ အဆိုေတာ္ Lလြန္းဝါ မွ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္
အဆိုပါပြဲအတြက္AGD bank မွ main sponsor အျဖစ္ ပူးေပါင္းပါဝင္ထားေၾကာင္းသိရသည္။ 
ရခိုင္ျပည္နယ္တိုင္းရင္းသားကေလးငယ္မ်ား ပညာေရးရန္ပံုေငြပဲြတြင္ အဆိုေတာ္ ဟဲေလးမွ ေမတၱာျဖင့္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းႏွင့္ UAE ႏုိင္ငံအေျခစုိက္ Dnata တုိ႔ပထမဦးဆုံးေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း(Joint Operation)ဆုိင္ရာ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ ေရးထုိး




ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္-၁၈
ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းႏွင့္ UAE ႏုိင္ငံအေျခစုိက္ Dnata တုိ႔ ၾသဂုတ္ ၁၇ ရက္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ ပထမဦးဆုံးေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္း(Joint Operation)ဆုိင္ရာ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့သည္။

ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္မႈဆုိင္ရာ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ၌ ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစား ၁၄ မ်ဳိးပါ၀င္ၿပီး ေလယာဥ္ဆုိက္ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္သန္႔ရွင္းေရးမွစ၍ ယာဥ္ယႏၲရားမ်ားျဖင့္ ေျမျပင္၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ခရီးသည္ ခရီးေဆာင္အိတ္၊ ကုန္စည္တင္/ ခ်၀န္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ ျပန္လည္မထြက္ခြာမီ စက္မႈလက္မႈပိုင္းဆုိင္ရာ စစ္ေဆးထိန္းသိမ္းမႈမ်ား ပါ၀င္သည္။ ေလယာဥ္ပ်ံ သန္းႏုိင္ရန္ စီမံမႈ၊ ေလယာဥ္တင္ အစားအေသာက္၊ ေလယာဥ္ရပ္နားစဥ္ လုံၿခံဳေရး၊ ဆက္သြယ္ေရး ႏွင့္ ေလယာဥ္အား ယာဥ္ယႏၲရားမ်ားျဖင့္ တြန္းထုတ္သည္အထိ ၀န္ေဆာင္ခ၀င္ေငြမ်ားစြာရသည့္ ေလေၾကာင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာ အဆင့္ အတန္းေရာက္ေအာင္ UAE ႏိုင္ငံ Dnata ကုမၸဏီႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံပိုင္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းတို႔ ပထမဦးဆုံး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္သည္။

Ref:7Days News

UNHCR ရုံးေရွ့တြင္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားဆႏၵေဖၚထုတ္



ၾသဂုတ္ ၁၉
ယေန႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ေပၚရွိ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ နံနက္ ၁၁း၃၀ နာရီအခ်ိန္တြင္ UNHCR ရုံးေရွ့တြင္ ရွင္ေစာပုလမ္းနွင့္ ဗဟိုလမ္း
မေပၚတြင္ ဆႏၵေဖၚထုတ္လွ်က္ရွိေၾကာင့္သိရသည္။
(၁) ရခိုင္ျပည္သူမ်ားအား ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းလုံး၀ရပ္တန္႔ပါ။
(၂)သမၼတၾကီး၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုေလးစားပါ။
(၃)ရခိုင္ျပည္တြင္း ပဋိပကၡဖန္တီးျခင္းကိုရပ္တန္႔ပါ။
(၄)ကၽြနု္ပ္တို႔ေျမသို႔အၾကမ္းဖက္မူမသယ္ယူလာနွင့္။
(၅)တရားမ၀င္လာေရာက္ေနထိုင္သူမ်ား၏အခြင့္အေရးအတြက္ နိုင္ငံသားမ်ား၏အခြင့္အေရးကို အလြဲသုံးစားလုပ္ျခင္းရပ္တန္႔ပါ။
(၆)မမွ်မတေဆာင္ရြက္မူရပ္တန္႔ပါ။

ဆႏၵေဖၚထုပ္သူမ်ား၏ တီခ်ပ္ေရွ့မ်က္နွာတြင္ ေရးသားထားေသာစာသည္ (တရားမွ်တမူကိုျမတ္နိုးသည္)
(UN-INGO) ရခိုင္ျပည္သူမ်ားအားခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းလုံး၀ရပ္တန္႔ပါ။ ဟု ေဖၚျပပါရွိသည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္ ပဋိပကၡဖန္တီးျခင္းလုံး၀ရပ္တန္႔ပါ။ ဟု ေနာက္ေက်ာ့ဖက္တြင္ ေရးသားပါရွိသည္။
ေန႔လည္၁၂နာရီအခ်ိန္တြင္ ဆႏၵေဖၚထုတ္သူမ်ားလူစုခြဲလိုက္ၾကေၾကာင္း ဖုန္းျဖင့္အဆက္သြယ္ေမးျမန္ခ်က္အရ လႈပ္ရွားမႈေခါင္းေဆာင္ ကိုစည္သူ ကေျပာၾကားသည္။

အီဂ်စ္သမၼတက စစ္ေကာင္စီဥကၠ႒ ဖီးမာရႇယ္တန္တာ၀ီကို ရာထူးမႇထုတ္ပယ္



အီဂ်စ္သမၼတ မိုဟာမက္ေမာ္ဆီက စစ္ေကာင္စီ(SCAF) ဥကၠ႒ႏႇင့္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဖီးမာရႇယ္မုိဟာ မက္ဟူစိန္တန္တာ၀ီကိုရာထူးမႇ ဖယ္ရႇားခဲ့ေၾကာင္း သမၼတ႐ံုးက ၾသဂုတ္ လ ၁၂ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
သမၼတေဟာင္း ဟုိစနီမူဘာရက္ ရာထူးမႇဆင္းေပးခဲ့ရအၿပီး အာဏာၾကားျဖတ္ယူခဲ့ေသာ တန္တာ၀ီကို ထုတ္ပယ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ဒုတိယဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆာမိအန္နန္ကုိပါ အၿငိမ္းစားယူရန္ ညႊန္ၾကားခဲ့ေၾကာင္း ေမာ္ဆီ၏ ေျပာခြင့္ရ ပုဂိၢဳလ္ယာဆာအလီက ႏုိင္ငံပိုင္ႏိုင္း ႐ုပ္သံသုိ႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တန္တာ၀ီႏႇင့္အန္နန္တို႔ကုိ ေမာ္ဆီ၏ အၾကံေပးမ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။
တန္တာ၀ီေနရာတြင္ စစ္ဘက္ေထာက္လႇမ္းေရးအႀကီးအကဲျဖစ္ေသာ အဗၺဒူဖာတာခါလီအယ္ဆီဆီကို ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးႏႇင့္ စစ္ေကာင္စီဥကၠ႒အျဖစ္ အစားထိုးခန္႔အပ္ခဲ့ေၾကာင္း ႏုိင္း႐ုပ္သံက ထုတ္လႊင့္ခဲ့သည္။
ဇြန္လ ၃၀ ရက္တြင္ ေမာ္ဆီ သည္ သမၼတရာထူးယူခဲ့ၿပီးေနာက္ စစ္ေကာင္စီအမိန့္ကို အာခံကာဖ်က္ သိမ္းထားေသာလႊတ္ေတာ္ျပန္ေခၚ ခဲ့ၿပီး သမၼတျဖစ္ၿပီး တစ္လေက်ာ္အတြင္း ယခုကဲ့သုိ႔ရာထူးအစားထိုး ခန္႔အပ္မႈမ်ား ထပ္မံျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေမာ္ဆီ၏ Freedom and Justice ပါတီက ေမာ္ဆီ၏လုပ္ရပ္ကို ေထာက္ခံသည့္အေနျဖင့္ လူထုေတာ္လႇန္ေရး ဗဟိုခ်က္ေနရာျဖစ္ေသာ တဟီရာရင္ျပင္တြင္ စုေ၀းၾကရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ 
ယခုႏႇစ္ကုန္တြင္ လႊတ္ေတာ္ စတင္ေခၚယူႏုိင္မည့္အခ်ိန္အထိ ဥပေဒျပဳခြင့္အာဏာရယူထားမည့္ စစ္ေကာင္စီ၏ ဇြန္လက ထုတ္ျပန္ခဲ့ ေသာအမိန္႔ကိုလည္း အစိုးရက ပယ္ဖ်က္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။


      (၀ဲမႇယာ) ဟူစိန္တန္တာ၀ီ၊ မုိဟာမက္ေမာ္ဆီ၊ ဆာမိအန္နန္တို႔ကို ဇူလုိင္လ ၉ ရက္က ကုိင္႐ိုၿမိဳ႕တြင္ ေတြ႔ရစဥ္ Photo: AFP
 EMG

ေရႀကီးမႈအေျခအေန ဆိုးရြားလာ၊ ႏိုင္ငံတစ္၀န္း လယ္ယာေျမဧက ၅၃၀၀၀၀ နီးပါး ေရနစ္ျမဳပ္ေန


                
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ပုသိမ္ခရိုင္ သာေပါင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္း ေရႀကီးေရလွ်ံမႈေၾကာင့္ စပါးစိုက္ခင္းမ်ား ေရျမဳပ္ေနသည္ကို ၾသဂုတ္လ ၁၁ ရက္ေန႔က ေတြ႔ရစဥ္ ဓာတ္ပုံ- သက္ေဆြ(ပုသိမ္)
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္၀န္းတြင္မိုး အဆက္မျပတ္ရြာသြန္း၍ လယ္ ယာေျမေရႀကီးနစ္ျမဳပ္မႈမွာ ဆိုးရြားလ်က္ရွိၿပီး လယ္ေျမဧက ၅၃၀၀၀၀ နီးပါးေရးနစ္ျမဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း လယ္ ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ ႀကီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။ဧရာ၀တီ၊ ပဲခူး၊ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးႏွင့္ မြန္၊ ကရင္၊ ရွမ္း ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း ေဒသမ်ားတြင္ အဆိုးဆံုးနစ္ျမဳပ္ၿပီး ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔အထိ လယ္ေျမ ၅၂၈၀၀၀ ဧကနစ္ျမဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆံုး စာရင္းမ်ားအရ ဧက ၅၆၇၆၇ မွာ ပ်က္စီးသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဧက ၁၃၆၀၀၀ မွာ ေရျပန္ေပၚသည့္ အေန အထားရွိေသာ္လည္း က်န္ဧကမ်ား ဆက္လက္နစ္ျမဳပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ၿမိဳ႕ေပါင္း ၅၅ၿမိဳ႕တြင္ ေရနစ္ျမဳပ္ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရနစ္ျမဳပ္ေနသည္မွာ အခ်ဳိ႕တုိင္းေဒသမ်ားတြင္ ရက္ေပါင္း ၁၅ ရက္၊ အခ်ဳိ႕တိုင္းေဒ သႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္တို႔တြင္ ရက္ ေပါင္း ၂၀ မွ ၃၀ နီးပါးအထိၾကာ ရွည္လာေၾကာင္း သိရသည္။စပါးပင္မ်ား ေရနစ္ျမဳပ္ခံႏိုင္သည့္ ကာလမွာ အလြန္ဆံုး ၁၅ ရက္ အထိသာျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုရက္အပိုင္းအျခားအတိုင္း ဆိုပါက ေရနစ္ျမဳပ္သည့္ ဧရိယာမ်ားအားလံုး ျပန္လည္စိုက္ပ်ဳိးရမည္ဟု ေတာင္သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
သတင္းအျပည့္အစံုဖတ္ရန္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မိုးပ်ံတံတားမ်ား တည္ေဆာက္မႈ တစ္ႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးရန္ မလြယ္ တည္ေဆာက္ရာ၌ အင္အားႏွင့္အေတြ႔အႀကံဳ မရွိေသာ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားကို တာ၀န္ေပးသည့္အတြက္ အခ်ိန္မီမၿပီးႏိုင္ဘဲ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ပိုမိုဆိုးရြားလာ




SUNDAY, 19 AUGUST 2012 10:03
                                 
မိုးပ်ံတံတားတည္ေဆာက္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လွည္းတမ္းလမ္းဆံု မီးပြိဳင့္ကို ၾသဂုတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းက ေတြ႔ရစဥ္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မိုးပ်ံတံတားမ်ား တည္ေဆာက္မႈမွာ တစ္ႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးရန္ မလြယ္ကူေၾကာင္းႏွင့္ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အင္အားႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳမရွိေသာ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီမ်ားကို တာ၀န္ေပးခဲ့သည့္ အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာထားသူ မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုသုိ႔မၿပီးစီးသည့္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူအမ်ားစုမွာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ကို ယခင္ကထက္ ပိုမိုဆိုးရြားစြာခံစားရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ေရရွည္ေကာင္းရန္အတြက္ ခဏတာက်ပ္တည္းျခင္း၊ ခက္ခဲျခင္း ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုအခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္း၍ အမ်ားျပည္သူ ဒုကၡ ေရာက္ရသည့္အခ်ိန္ ပိုမိုမ်ားမည့္ အေရးကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္သည္
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔က ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို ေလးလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး အဆိုပါေလး လျပည့္မည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ၿပီးစီးႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထပ္မံ၍ တစ္ႏွစ္အခ်ိန္ယူရမည္ဟု ထပ္မံေျပာင္းလဲသည့္ ကာလမွာလည္း ပႏၷက္တင္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႔ျဖစ္ၿပီး ယခုအခါ ေျခာက္လ ေက်ာ္လြန္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ေျခာက္လျဖင့္ အားလံုးအၿပီး တည္ေဆာက္ရန္မွာ ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္မရွိေသးေၾကာင္း ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။

လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ကို ျပည္တြင္းကုမၸဏီျဖစ္သည့္ ေရႊေတာင္ကုမၸဏီအား အဓိကျမႇဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ ခြင့္ေပးထားေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိတြင္ ပိုင္တူးျခင္း၊ တိုင္ထူရန္ျပင္ဆင္ေနသည့္ အဆင့္သာ ရွိေသးျခင္းေၾကာင့္လည္း ယခုပံုစံတည္ေဆာက္မႈႏႈန္းအတုိင္းဆိုပါက ေျခာက္လျဖင့္ ၿပီးရန္ မလြယ္ဟု သံုးသပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ဘုရင့္ေနာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားကို FMI ကုမၸဏီမွ ၎တို႔ေငြေၾကးျဖင့္ တာ၀န္ယူေဆာက္လုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔တြင္ ပႏၷက္တင္အခမ္းအနား ျပဳလုပ္ခဲ့ကာ တံတားကို ပႏၷက္တင္သည့္ အခ်ိန္မွစတင္၍ တစ္ႏွစ္အတြင္းအၿပီး တည္ေဆာက္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္ထားေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ အခက္အခဲရွိပါ က တစ္ႏွစ္အတြင္းၿပီးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ FMI ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ခံုးေက်ာ္တံတားက ႏွစ္စင္း ေဆာက္ရမွာပါ။ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းေပၚမွာတစ္စင္း၊ သမိုင္းဘူတာ႐ံု လမ္းေပၚမွာ တစ္စင္းျဖစ္ပါတယ္။ တံတားတည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ၿပီးခဲ့ တဲ့ ဇြန္လမွာ ပႏၷက္တင္ခဲ့ၿပီး အခုအႀကိဳ အင္ဂ်င္နီယာလုပ္ငန္း ေတြလုပ္ေနၿပီ။ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေျမျပင္ အခက္အခဲအခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ တံတားကို ပႏၷက္တင္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အၿပီးေဆာက္မယ္လုိ႔ မွန္းထားပါတယ္။ ေျမျပင္အခက္အခဲ မ်ားရင္ေတာ့ အဲဒီထက္လည္းေက်ာ္ ရင္ေက်ာ္သြားႏိုင္တယ္”ဟုFMI ကုမၸဏီ မွတာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက တရား၀င္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာခဲ့သည္။

လွည္းတန္း၊ ဘုရင့္ေနာင္၊ ေရႊဂံုတုိင္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားအား တာ၀န္ေပးထားၿပီး အဆိုပါ ကုမၸဏီမ်ားမွာ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ မိုးပ်ံလမ္း(Fly Over)မ်ား တည္ေဆာက္ရာ၌ ယခင္အေတြ႕အၾကံဳရွိ မထားေၾကာင္း သိရသည္။

ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္မ်ား အခ်ိန္မီမၿပီးေသးဘဲ ေရႊဂံုတိုင္ခံုးေက်ာ္ တံတားကိုပါ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္ေဆာက္သြားလွ်င္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္ေပါင္းမ်ားစြာမွ သြားလာသူမ်ား ယခုထက္ ပိုမိုဆိုးရြားသည့္ ကားပိတ္ဆို႕မႈဒဏ္ကို ခံစားရမည္ . . .
“ေျပာထားတဲ့ Intime တစ္ႏွစ္အတြင္းၿပီးမယ္လို႔ ယတိျပတ္ေျပာဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ၿပီးဖို႔မလြယ္ဘူး။ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္း၊ လုပ္ငန္းသံုးယႏၲရားေတြ အင္နဲ႕အားနဲ႕သံုးၿပီး လုပ္ရင္ေတာ့ ၿပီးမယ္။ အေတြ႕အၾကံဳမရွိေတာင္ အင္နဲ႔အားနဲ႔သံုးၿပီး ေဆာက္ရင္ၿပီးႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဥပမာျပပါဆိုရင္ ပခုကၠဴတံတားကုိ ေဆာက္တုန္းက ယႏၲရားနဲ႔ ပစၥည္းအင္အား ပံုေအာၿပီး ေဆာက္တာ ဘာမွမၾကာဘူး ခဏနဲ႔ ၿပီးသြားတယ္။ ဒါအေကာင္းဆံုး သက္ေသပဲ။ လက္ရွိတာ၀န္ယူထားတဲ့ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီေတြကေတာ့ Fly Over တည္ေဆာက္တာအတြက္ အေတြ႕အၾကံဳမရွိဘူး။ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီ အခ်ဳိ႕နဲ႔ေပါင္း လုပ္တယ္။ လုပ္အားနဲ႔ ယႏၲရား၊ ပစၥည္းကေတာ့ ျပည္တြင္းကုမၸဏီကပဲ အဓိကလုပ္ရတာ။ အဲဒီအတြက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီအေနနဲ႔ အင္အာ သံုးလုပ္ရင္ေတာ့ Intime ၿပီးမယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ မသံုးရင္ေတာ့ ၿပီးမယ္လို႔ ယတိျပတ္သူတို႔လည္း ေျပာႏိုင္မွာမဟုတ္ဘူး”ဟု အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ အင္ဂ်င္နီယာအသင္းတြင္ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးကလည္း “စီမံကိန္းကို ခ်မွတ္တဲ့သူေတြ အေျမာ္အျမင္နည္းလို႔ပဲ။ စီမံကိန္းတစ္ခုစၿပီဆိုရင္ အရင္ဆံုးေရွာင္သြားရမယ့္ လမ္းကိုေကာင္းမြန္ လံုေလာက္ေအာင္ လုပ္ရတယ္။ ဒါၿပီးမွ တည္ေဆာက္ရတာ။ အခုလို ထပ္ခ်ဲ႕စရာ၊ ေရွာင္စရာ သိပ္မေပးႏိုင္တဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာ ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အေတြ႕အၾကံဳရွိတဲ့ ကုမၸဏီကုိေခၚ ယႏၲရား၊ ပစၥည္းအင္အားကို ပံုေအာသံုးၿပီး အခ်ိန္မီၿပီး ေအာင္ေဆာက္ႏိုင္မယ့္ ကုမၸဏီမ်ဳိးကို ရွာဖို႔လိုတယ္။ ဒါက ကုမၸဏီအင္အားသံုးဖို႔လိုသလို အစကတည္းက စီမံခန္႔ခြဲသူေတြ စဥ္းကိုစဥ္းစားေပးရမယ့္အခ်က္။ အခုက တစ္ရက္မၿပီးရင္ တစ္ရက္ခရီးသြားေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡေတြ႕ရတဲ့ေနရာပါ။ အေတြ႕အၾကံဳသာ ရွိရင္ေတာ့ ဒီလိုေနရာမွာ ဘယ္ႏႈန္းနဲ႔ေဆာက္သင့္တယ္ဆိုတာ သိၾကမွာေပါ့။ စီမံခန္႔ခြဲသူေတြက အဓိကပါပဲ”ဟု သံုးသပ္ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မတီဥကၠ႒ဦးစိုးသိန္းက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ခံုးေက်ာ္မ်ားအား ေလးလအတြင္း အၿပီးတည္ေဆာက္မည္ ဟု စတင္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စတင္ေျပာၾကားရာတြင္ BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ဆိုေသာ္လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားေၾကာင့္ BOT စနစ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ မဟုတ္ဘဲ BT စနစ္ ျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ခံုးေက်ာ္မ်ား တည္ေဆာက္ခြင့္ ခ်ထားေပးရာတြင္လည္း ေလလံေခၚယူကာ ယွဥ္ၿပိဳင္လုပ္ကိုင္သည့္ စနစ္ ျဖင့္မဟုတ္ဘဲ လက္ရွိတာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ေနသည့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕ကိုသာ ခ်ထားေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုအခါ ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္လွည္း တန္းခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္တည္ေဆာက္ေနၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ ႏွင့္ လွည္းတန္းမီးပြိဳင့္မ်ားအား ျဖတ္သန္းသြားလာရသည့္ လိႈင္သာယာ၊ အင္းစိန္၊ ေရႊျပည္သာ၊ ကမာရြတ္၊ လိႈင္၊ မရမ္းကုန္းစသည္ျဖင့္ ၿမိဳ႕နယ္ေနျပည္သူမ်ားမွ သြားလာသည့္အခါတြင္ လည္းေကာင္း အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္ မ်ား၊ စက္မႈဇုန္မ်ားသို႔ သြားလာရသည့္ အျခားၿမိဳ႕နယ္ေန အမ်ားျပည္သူမ်ားသည္လည္းေကာင္း ကားၾကပ္မႈဒဏ္ကို ဆိုးရြားစြာခံစားေနရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနျပည္သူအမ်ားစုမွာ ေန႔စဥ္ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္မႈအတြက္ ယာဥ္စီးခ်ိန္ အနည္းဆံုး ၁ နာရီမွ ၅ နာရီေက်ာ္ၾကာျမင့္ သည္အထိ အခ်ိန္ေပးစီးနင္းလာရေၾကာင္း၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား အေနျဖင့္ လည္း ယခင္က တစ္ရက္ေျပးဆြဲႏိုင္ေသာ အေခါက္ေရထက္ ၂၀ ရာခုိင္ ႏႈန္းမွ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေလ်ာ့က် လာေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္ ေျပာၾကားလာသည္။

“တစ္ရက္ကိုအရင္က ၁၀ ေခါက္ ဆြဲတဲ့ လုိင္းကားက တခ်ဳိ႕လုိင္းက ၈ ေခါက္၊ တခ်ဳိ႕လုိင္းက ၆ ေခါက္ ပဲရေတာ့တယ္။ အေခါက္ေရက ယာဥ္ပိတ္ဆို႕မႈေၾကာင့္ ပိုေလ်ာ့လာတယ္။ ခရီးသည္ေတြလည္း ၾကန္႔ၾကာလို႔ အခက္အခဲေတြ ၾကံဳေနရတယ္”ဟု မထသ(ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး)မွ ဒု-ဌာနမွဴး ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာသည္။

အခ်ိန္မ်ားစြာေပးကာ လုိင္းကားစီးနင္းလာရသည့္ ျပႆနာ၊ ၾကာခ်ိန္ခန္႔မွန္း၍ မရသည့္ ျပႆနာ မ်ားေၾကာင့္ ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕မွ ၀န္ထမ္းမ်ားေနာက္က်လွ်င္ ေကာက္ယူသည့္ ဒဏ္ေၾကးကိုပင္ ေလ်ာ့ခ်ေပး ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၀န္ထမ္းမ်ား အေနျဖင့္ ကုမၸဏီ ႐ံုးခ်ိန္မ်ားစြာ ေနာက္က်သည့္ ရက္မ်ဳိးဆိုလွ်င္ လမ္းတစ္၀က္မွပင္ လွည့္ကာ အိမ္ျပန္ရသည့္ ရက္မ်ား ရွိလာေၾကာင္း ေထာက္ၾကန္႔ၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သူ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ တစ္ခုမွ၀န္ထမ္းတစ္ဦးကေျပာသည္။

တံတားတည္ေဆာက္ေနစဥ္ ကာလအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား နည္းပါးေစရန္ ယင္းဧရိယာအတြင္း ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ခရီးသည္ယာဥ္လိုင္းမ်ားအား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္းအတြက္ ယာဥ္ထိန္းမ်ား ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း၊ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း ဆံု၏အေနအထားမွာ ေနရာပတ္၀န္းက်င္ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းေၾကာင့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ေရး ကာလတြင္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္ တံတားေဆာက္ေရးထက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိုမိုက်ပ္တည္းႏိုင္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက တရား၀င္ေျပာၾကားထားၿပီး ျဖစ္သည္။

ယခုအခ်ိန္၌ပင္ ဘုရင့္ေနာင္ လမ္းဆံုတြင္ တစ္နာရီၾကာသည္အထိ ေစာင့္ဆိုင္းသြားလာရေနၿပီး ထပ္မံက်ပ္မည္ဆိုပါက မည္သုိ႔အေျခအေနျဖင့္ သြားလာရမည္ကို ၾကိဳတင္ မွန္းဆႏိုင္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ထုိသို႔ေသာ အေျခအေနတြင္ ဘုရင့္ေနာင္ႏွင့္ လွည္းတန္းခံုးေက်ာ္မ်ား အခ်ိန္မီမၿပီးေသးဘဲ ေရႊဂံုတိုင္ခံုး ေက်ာ္တံတားကိုပါ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္ေဆာက္သြားလွ်င္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္ ေပါင္းမ်ားစြာမွ သြားလာသူမ်ား ယခု ထက္ပိုမိုဆိုးရြားသည့္ ကားပိတ္ဆို႔ မႈဒဏ္ကို ခံစားရမည္ျဖစ္သည့္ အတြက္ ခံုးေက်ာ္တစ္ခု အျမန္ၿပီးစီးေအာင္ တည္ေဆာက္ၿပီးမွ ေနာက္တစ္ခုကို တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။

ယခုပင္ တစ္ရက္လွ်င္ ကားစီးခ်ိန္တစ္နာရီမွ ငါးနာရီၾကာေအာင္ အခ်ိန္ေပးေနရသည္ ျဖစ္ရာ ေရႊဂံုတုိင္ပါ တစ္ၿပိဳင္တည္းေဆာက္မည္ဆိုပါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားသည္ ကားက်ပ္မႈျပႆနာမွာ လြန္မင္းစြာ ဆိုးရြားမည္ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။

ေရရွည္ေကာင္းရန္အတြက္ ခဏတာက်ပ္တည္းျခင္း၊ ခက္ခဲျခင္း ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုအခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာျခင္း၊ စီမံ ခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္း၍ အမ်ားျပည္သူ ဒုကၡ ေရာက္ရသည့္အခ်ိန္ ပိုမိုမ်ားမည့္ အေရးကိုလည္း ထည့္တြက္သင့္သည္ ဟု အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ဆုိသည္။
EMG

ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္း အင္တာနက္ဆိုင္မ်ား WIFI မလႊင့္ရန္ ညႊန္ၾကား



ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္ ၁၉

ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းတြင္ အင္တာနက္ဆိုင္မ်ား အေနျဖင့္ Wifi မလႊင့္ရန္ ေဒသခံရဲစခန္းမ်ားက ေခၚယူ ေျပာဆိုထားေၾကာင္း နမ့္စန္ ၿမိဳ႕ရွိ အင္တာနက္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေဒၚမီးမီးက The Voice Weekly သို႔ ေျပာၾကားသည္။

ဒီဘက္မွာ အိမ္ေတြကလဲ ကိုယ္ပိုင္ စကိုင္းနက္ေတြ ၀ယ္ပီး အဲလိုပဲ လႊင့္သံုးၾကတယ္။ စကိုင္းနက္ပဲ မိတာေလ။ ဆိုင္ေတြကိုေတာ့ Wifi မေပးရဘူး။ အိမ္ေတြ ေပးတာေတာ့ ဘာမွမေျပာဘူး ဆိုေတာ့ မတရားဘူးေလ ဟု နမ့္စန္ တြင္ အင္တာနက္ဆိုင္ ဖြင့္ထားသူ ၄င္းက ရွင္းျပသည္။

ရဲစခန္းက စာေရာက္လို႔ ေခၚေျပာတာလို႔ ပဲေျပာတယ္ ။ ဘယ္သူ ပိတ္ခိုင္းတာကို မေျပာဖူး။ အိမ္ေတြကေတာ့ လိုင္းျဖန္႔သံုးလို႔ ရၿပီး ဆိုင္က မေပးရဘူး ဆိုတာ မျဖစ္ရဘူးေလ။ အမတို႔လည္း ၀ယ္ထားတာ။ သူတို႔ နဲ႔ တန္းတူ အခြင့္အေရး ရရ မွာေပါ့ ဟု ရဲစခန္းက ျပန္ေရာက္လာသူ နမ္႔စန္ မွ အင္တာနက္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

Sky net ရံုးခ်ဳပ္ကေျပာတယ္..သူတို့ကေတာ့ တရား၀င္ Wifi လႊင့္ခြင့္ မေပးထားဘူး။ အိမ္သံုး သမားေရာ ဆိုင္သံုးသမား ေရာ တူတူပဲတဲ့ ဟု ရန္ကုန္ရံုးခ်ဳပ္ကို ဖုန္းဆက္ ေမးျမန္းခဲ့သူ မမီးမီးက The Voice Weekly သို႔ ရွင္းျပသည္။

အဆိုပါကိစၥ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၾသဂုတ္လ ၁၈ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၁နာရီတြင္ Skynet ရံုးသို႔ တယ္လီဖုန္း ျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းရာ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ျပန္လည္ ဆက္သြယ္ပါမည္ဟုသာ ေျဖၾကားသည္။
The Voice Weekly 

ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ RFA မနက္ပုိင္း အသံလႊင့္အစီအစဥ္

ABSDF ေျမာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႔နဲ႔ အစိုးရတပ္ တိုက္ပြဲျဖစ္

ဒီကေန႔ ညေန အခ်ိန္က လက္ဂ်ားယန္အနီးရွိ ေတာင္ကုန္းမွာ တပ္စြဲထားတဲ့ အစိုးရတပ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ တပ္ဦး ျမန္မာျပည္ေျမာက္ပိုင္း တပ္ဖြဲ႔ေတြနဲ႔ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြါးခဲ့ပါတယ္။

ေကအိုင္အို ဌာနခ်ဳပ္ရွိရာ လိုင္ဇာကေန ျမစ္ႀကီးနားကိုသြားမဲ့ ကားလမ္း

နေဘးရွိ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ အစိုးရတပ္ ခလရ ၄၀ တပ္ရင္း တပ္စြဲထားတာ
ျဖစ္ပါတယ္။

ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္ ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားအဖြဲ႔နဲ႔ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြါးပံုကို
ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုလဆိုင္းက ခုလိုေျပာျပပါတယ္။

"ခလရ ၄၀ ဆင္းလာတာ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ဆီကဟာနဲ႔ ထိပ္တိုက္
ေတြ႔ၾကတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အေျခအေနကေတာ့ သူတို႔ကေတာ့
ျပန္ဆုတ္သြားတဲ့ အေနအထား ၅နာရီခြဲေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ကေနျဖစ္တာ။ တိုက္ပြဲႀကီးေတာ့ မဟုတ္ေပမဲ့ လက္ဂ်ားယန္မွာ ထိုင္တဲ့ ခလရ ၄၀ ေလ သူတို႔ရိကၡာျပတ္တယ္ေလ။ ရိကၡာလာပို႔တဲ့အဖြဲ႔ေတြကို ႀကိဳမဲ့သေဘာရွိတယ္။ အဲဒီအခါမွာ က်ေနာ္တို႔ေစာင့္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားရဲေဘာ္ေတြနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႔တာ။ ဒါေပမဲ့ အေျခအေနက ဘယ္လိုလာအံုးမလဲမသိဘူး။ ဆက္ျဖစ္ပြါးေနတာ"

ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္က အင္အား ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိၿပီး ေကအိုင္ေအ တပ္ေတြနဲ႔ ပူးတြဲ ေနရာယူထားတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

လဂ်ားယန္ေတာင္ကုန္းဟာ ေကအိုင္အို ဌာနခ်ဳပ္နဲ႔ ၇ မိုင္ေလာက္သာေ၀းၿပီး
၂၀၁၁ ဇြန္လ မွာ ေကအိုင္ေအ နဲ႔ တိုက္ပြဲ စျဖစ္ကတည္းက အစိုးရတပ္က အခုိင္အမာ တပ္စြဲထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုလို ရိကၡာပို႔လာတိုင္း ေကအိုင္ေအနဲ႔ ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အျမဲလိုလို တိုက္ပြဲျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့လက အဲဒီတိုက္ပြဲမွာ ေက်ာင္းသားတပ္ဖြဲ႔က တစ္ဦး က်ဆံုး
သြားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အစိုးရတပ္နဲ႔ ေကအိုင္ေအ တပ္ေတြလည္း ေန႔တိုင္းလို တိုက္ပြဲျဖစ္ေနၿပီး ဒီေန႔ဆိုရင္ ပန္၀ါေဒသ၊ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း တပ္မဟာ ၄ ေဒသ၊ တပ္မဟာ ၃နဲ႔ ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ ေဒသအတြင္း တပ္မဟာ ၅ ေဒသရွိ နမ့္ဆန္ယန္ ရြာအနီးမွာ တိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကိုလဆိုင္းက ေျပာပါတယ္။


(Photo: jinghpawkasa; ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေက်ာင္းသား တပ္မေတာ္ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္ အခန္းအနားတြင္ ABSDF ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသား အဖြဲ႔ႏွင့္ ေကအုိင္အုိ အဖြဲ႔၀င္မ်ားကုိ အတူေတြ႔ရစဥ္)




ရန္ကုန္ကြန္ျပဴတာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဖြဲ႔စည္း



ရန္ကုန္ကြန္ျပဴတာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ပထမဆံုး သမဂၢအဖြဲ႔ကုိ
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား (၅၀) ေက်ာ္နဲ႔ မေန႔က စတင္ဖြဲ႔စည္းလုိက္တယ္လုိ႔ RFA က စံုစမ္း သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္ ကြန္ျပဴတာ တကၠသုိလ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းနဲ႔ သမဂၢခြတ္ေဒါင္းအလံ
ေပးအပ္ပြဲ အခမ္းအနားကို ရန္ကုန္တုိင္း၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ျမိဳ႕နယ္က အိမ္တစ္အိမ္မွာ မေန႔ မနက္ပိုင္းက က်င္းပခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီ အခမ္းအနားကို ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေပါင္း (၅၀) ေလာက္ အပါအ၀င္ တျခားတကၠသိုလ္ အသီးသီးက
ေက်ာင္းသားသမဂၢ ကိုယ္စားလွယ္ေတြလည္း တက္ေရာက္ခဲ့တယ္လို႔ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီက
ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုစည္သူေမာင္က RFA ကို အခုလို ေျပာပါတယ္။

"မေန႔က ၁၇ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ ကြန္ျပဴတာ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢကုိ စတင္ ဖြဲ႔စည္းျဖစ္တယ္။ ဖြဲ႔စည္းျပီး ျဖစ္တဲ့ တျခား တကၠသုိလ္
ေက်ာင္းသားသမဂၢ အမႈေဆာင္ေတြလည္း လာတက္ၾကတယ္။ ရန္ကုန္စီးပြားေရး တကၠသုိလ္ သမဂၢ၊ ဒဂုံ တကၠသုိလ္ သမဂၢက အမႈေဆာင္ေတြလည္း လာတက္ၾကတယ္။"

မၾကာေသးမီ ရက္ပိုင္း အတြင္းကလည္း တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢ ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီကေန ဦးေဆာင္ျပီး ထား၀ယ္ခရိုင္လုံး ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢကုိ ထား၀ယ္နည္းပညာ တကၠသိုလ္၊ ထား၀ယ္ ၀ိဇၹာသိပၸံတကၠသိုလ္နဲ႔ ထား၀ယ္ ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္ စတဲ့ တကၠသိုလ္(၃) ခု ေပါင္းျပီး ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား (၈၀) ေက်ာ္နဲ႔ ဖဲြ႕စည္းခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။



ေလယာဥ္ကြင္းနဲ႔ စက္မွဳဇံုအတြက္ သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြ အဓမၼ ဖယ္ရွား


ပဲခူးတိုင္း ဥႆာျမိဳ႕သစ္အတြင္း အစုိးရပုိင္ေျမေပၚမွာ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ သီလရွင္ ေက်ာင္း (၂၀၀) ေက်ာ္ကုိ ဖယ္ရွားမယ့္ အစီအစဥ္အရ ဒီကေန႔ မနက္ပုိင္းမွာ ေက်ာင္းေတြကုိ အဓမၼ အင္အား သံုးျပီး ဆက္လက္ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ေက်ာင္းေတြအားလံုးကုိ သီတင္းတစ္ပတ္ အတြင္း ဖ်က္သိမ္းေပးဖုိ႔ၿမိဳ႕နယ္အာဏာပုိင္ေတြက အခုလ (၅) ရက္ေန႔က ညႊန္ၾကားခဲ့ျပီးေနာက္ ၁၆ ရက္ေန႔ကစလုိ႔ ဥႆာျမိဳ႕သစ္ (၈) ရပ္ကြက္က ေက်ာင္းေတြကုိ စတင္ဖ်က္ဆီးခဲ့တာ ဒီကေန႔အထိ ေက်ာင္းေပါင္း (၂၀) ေလာက္ ဖ်က္ဆီးခံထားရျပီးျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆြမ္းဆန္စိမ္းအလွဴခံထြက္ေနခ်ိန္ေက်ာင္းဖ်က္ဆီးခံလုိက္ရတဲ့ သီလရွင္တစ္ပါးက RFA ကုိ မိန္႔ၾကားပါတယ္။

"ဒီေန႔မနက္ ၉ နာရီ အကုန္ဖ်က္ေပးရမယ္ဆုိျပီးေတာ့ ေျပာသြားတယ္။ လာဖ်က္တာက ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ဥကၠ႒ ဦးျမတ္ေက်ာ္။ သူတုိ႔ အဖြဲ႔ေတြ လာဖ်က္သြားတာ အခုသူတုိ႔ဖ်က္ေနျပီ ေပါ့။ ေက်ာင္းေတြ အမ်ားၾကီးပဲ သူတုိ႔ ဖ်က္တာ။"

အဲဒီလို အာဏာပုိင္ေတြဘက္က အင္အားသံုးျပီး အဓမၼလာေရာက္
ျဖိဳဖ်က္တဲ့အခါမွာ ရဲအခ်ဳပ္ကားေတြပါ ေခၚေဆာင္လာျပီး၊ ဖယ္မေပး လုိသူေတြကုိ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တာေတြလည္း မ်က္ျမင္ၾကံဳရတယ္လုိ႔ သီလရွင္က ဆက္မိန္႔ပါတယ္။

"ရဲအခ်ဳပ္ကားေတြေတာင္ ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ၾသဇာကုိ ဖီဆန္မယ္ဆုိရင္ ဖမ္းမယ္ဆီးမယ္ ဆုိတဲ့ အေနအထားေတြေပါ့ေနာ္။ ဖမ္းထားတာေတြလည္း အမ်ားၾကီးပဲ။ ေလာေလာဆယ္ဆုိရင္ ဆရာေလးတုိ႔နားက ဒကာၾကီးေတြ ဖမ္းထားတယ္။ ေထာင္တလစီ ခ်လုိက္တယ္ဆုိတဲ့ အသံေတြလည္း ၾကားလုိက္တယ္ေပါ့ေနာ္။ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေရာက္ေနၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔ ဒကာေတြ သံဃာေတြဆုိလည္း ထြက္ေျပးေနရတယ္။"

အခုလုိ ပဲခူးတိုင္း ဥႆာျမိဳ႕သစ္က သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြ အဓမၼဖယ္ရွား ဖ်က္ဆီးေနမွဳေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ပဲခူးတုိင္း အစုိးရအဖြဲ႔ရံုးကုိ RFA က ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာမွာ က်ဴးေက်ာ္ ေနထုိင္မွဳေတြကုိ ဖယ္ရွားတာျဖစ္ျပီး၊ သာသနာေရး ၀န္ၾကီးဌာနကုိ တင္ျပျပီး ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္ေၾကာင္းတာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျဖၾကားပါတယ္။

ဥႆာျမိဳ႕သစ္အတြင္း အခုလို အဓမၼဖယ္ရွားခံရတဲ့ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ သီလရွင္ ေက်ာင္းေတြဟာ အဲဒီေနရာမွာ ေဆာက္လုပ္ေနထုိင္လာခဲ့တာ (၅) ႏွစ္ကေန အႏွစ္ (၂၀) အၾကား သက္တမ္းရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

အဲဒီေနရာေတြမွာ အစုိးရက ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ေလယာဥ္ကြင္းနဲ႔ စက္မွဳဇံု စီမံကိန္း အပါအ၀င္ ျမိဳ႕ျပစီမံကိန္းေတြ တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ စီစဥ္ထားတယ္လုိ႔လည္း သိရပါတယ္။

ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ျခမ္း လယ္သမားအေထာက္အကူျပဳ ကြန္ယက္ဖြဲ႔စည္း



ပဲခူးတိုင္း အေနာက္ျခမ္း သဲကုန္းျမိဳ႕နယ္မွာ လယ္သမားသမဂၢ
ေပၚေပါက္ေရး ၾကိဳးပမ္းမႈ အျဖစ္ ေဒသတြင္း လယ္သမားမ်ား အေထာက္အကူျပဳ ကြန္ယက္တခုကို ဒီေန႕ ဖြဲ႕စည္းလိုက္တယ္လုိ႕ သတင္း ရရွိပါတယ္။
လယ္ယာေျမ ဖ်က္သိမ္းခံရတာ၊ ေရလႊမ္းမုိးမႈေၾကာင့္ လယ္ယာေတြေရနစ္ျမဳပ္တာ၊ စုိက္စရိတ္ ေခ်းေငြေတြ အခ်ိန္မွီ မရတာေတြကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ အဆင့္ဆင့္ အထိ တင္ျပ ေတာင္းဆုိခဲ့ေပမဲ့ အခုခ်ိန္အထိ တာ၀န္ရွိ သူေတြက ထိေရာက္စြာ အေရးယူေပးတာ မရွိတဲ့အတြက္ လယ္သမားမ်ား အေထာက္အကူျပဳ ကြန္ယက္ ကုိ ၁၈ ရက္ ၈ လ ၂၀၁၂ ရက္ေန႔မွာ ပဲခူးတိုင္း ေဒသၾကီး ျပည္ခရုိင္ သဲကုန္းျမိဳ႕နယ္မွာ ဖြဲ႔စည္းရတာ  ျဖစ္တယ္လုိ႔ ကြန္ယက္အဖြဲ႕တာဝန္ခံ လယ္သမား ကိုအုန္းဟန္က RFA ကို ေျပာပါတယ္။

ဒီေန႕ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ လယ္သမား အေထာက္အကူျပဳ ကြန္ယက္ ဖြဲ႕စည္းတဲ့ပြဲကို သဲကုန္းျမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွာ ရွိတဲ့ ေက်းရြာအုပ္စု ၁၃ စုက လယ္သမား အေယာက္ ၅၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္ၾကၿပီး အမ်ားစုဆႏၵနဲ႕ ဖြဲ႕လိုက္ေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

အဲဒီေဒသမွာ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္က အာဏာပိုင္နဲ႕ ေပါင္းၿပီး အင္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ အတြက္ အဲဒီကေန လွ်ံထြက္တဲ့ေရေတြကေဒသခံေတြရဲ့ လယ္ေတြကိုလႊမ္းလို႕ စိုက္ပ်ိဳးေရး ထိခိုက္တာ၊ စစ္တပ္က လယ္သိမ္းထားတာေတြ အတြက္ မူလလယ္လုပ္ခြင့္ ရထားသူေတြက ဒီကိစၥ ေျဖရွင္းေပးဖို႕ ၿပီးခဲ့တဲ့ သတင္းပတ္ေတြထဲမွာ ဆႏၵျပ  ေတာင္းဆိုထားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဆႏၵျပေခါင္းေဆာင္ေတြပဲ ေခၚယူ သတိေပးခံရၿပီး
ျပႆနာေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္းေပးေသးဘူးလို႕ သိရပါတယ္။