Tuesday, July 12, 2016

ရသစံုလင္လုပ္ငန္းခြင္



အားလံုးပဲဂၤလာပါ

ခင္ဗ်ားဒီစာကိုဖတ္ဖို႔ေသခ်ာၿပီလား 
1,
2,
3, 
OK ဖတ္ေတာ့မယ္ဆိုပါေတာ့ တစ္ခုတိထားမွာက ဒီေနရာမွာကတည္းက ခင္ဗ်ားရဲ့ငါသည္ဘာရာထူး ဆင့္တန္းဆိုတဲ့ ခင္ဗ်ားသက္ ၆၀ ျပည့္ခင္ခ်ိန္ေလးမွာထမ္းေဆာင္ထားတဲ့ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးေတြကို ေလာက္ျပစ္ခ်ထားခဲ့လိုက္ပါ။
ခုေျပာခ်င္တာက ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ့တၱမာေတြေၾကာင္းပဲ။ ငယ္စဥ္ကတည္းကပါလာခဲ့တဲ့ေၾကာက္စိတ္ေတြ၊ ႏုနယ္စဥ္ကာမွာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့တဲ့ေၾကာင္းရာေတြ၊ ဖိႏွိပ္ၾကမ္းတမ္းတဲ့ သင္တန္းလိုမ်ိဳးေတြ႕ႀကံဳေတြ၊ ရာထူးငယ္စဥ္က ႀကီးသူေတြရဲ့ဖိႏွိပ္ခံ ခဲ့မႈေတြၾကားမွာျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေတြကတၱမာေတြႀကီးထြားေအာင္မီးထိုးေပးခဲ့တဲ့ေလာင္စာေတြပဲ။ နည္းအားျဖင့္ေျပာရင္ စဥ္းစားဥာဏ္ကိုေဘာင္ခတ္ေပးလိုက္ၾကတာပဲ။ ဒီေဘာင္ထဲကေက်ာ္ႏိုင္ၾကဘူး။
မာ- ငယ္စဥ္က စည္းကမ္းရမ္းတင္ၾကပ္တဲ့ခင္မ်ိဳးနဲ႔ႀကီးျပင္းလာခဲ့သူမ်ိဳး၊ ေဘာလံုးကန္လို႔ ေက်ာင္းစိမ္းကၤ်ီျဖဴေပ သြားခဲ့ရင္ ဒုတ္နဲ႔႐ိုက္ၿပီးဒဏ္ေပးခဲ့တဲ့မိခင္မ်ိဳး နည္းေျပာရင္ သိစိတ္ထဲက ႐ိုးစြဲေအာင္ေၾကာက္သူမ်ိဳးနဲ႔ပတ္သက္ခဲ့သူေတြဟာ ျပနာတစ္ခုကိုေျဖရွင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဲလူေနရာကခံစားၿပီးေျဖရွင္းေလ့ရွိတယ္။ သူအင္တန္ေၾကာက္ခဲ့သူ ေနရာမွာ သူကိုယ္တိုင္ခံစားၿပီး သူ႔ေရွ႕မွာရွိတဲ့သူကိုငယ္စဥ္ကသူကိုယ္တိုင္ေၾကာက္ခဲ့လိုေၾကာက္ေအာင္ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ လုပ္ေလ့ရွိၾကတယ္။ သစ္သစ္ေတြကိုထပ္ထပ္ၿပီးစဥ္းစားဖို႔ ပိတ္ခံထားၾကတယ္။
လုပ္ေနၾကလုပ္တစ္ကိုေျပာင္းလဲလုပ္ေဆာင္ဖို႔ ႀကံသစ္တစ္ခုေပးတယ္ဆိုရင္ပဲ ေပးတဲ့သူစိတ္ပ်က္သြားေအာင္ ျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း ေၾကာင္းမ်ိဳးမ်ိဳးျပတားျမစ္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ သူကိုယ္တိုင္ကဒီႀကံမ်ိဳး ငါဘာလို႔စဥ္းစားမိတာလဲ၊ ငါဒီေလာက္ေတာ္ရဲ့သားနဲ႔ဆိုတဲ့ မိမိရဲ့သိစိတ္က လက္ခံႏိုင္တဲ့ေၾကာင္းရာမ်ိဳးကို လက္ခံလာေအာင္ ျပင္ကေနတင္း မိမိကိုယ္မိမိ အားေပးထိုးသိပ္ထည့္ထားတဲ့တြက္ ေပးမ်ွႀကံဥာဏ္သစ္ေတြဟာ တိုးေပါက္ေတာ့ပဲျဖစ္ေနတတ္တယ္။
တၱမာေတြရွင္သန္ဖို႔တြက္ ေပါင္းသင္ရွင္းလင္းပြဲေလးေတြကို ခန္းတြင္းမွာရံဖန္ရံခါလုပ္ေလ့ရွိတယ္။ မင္းတို႔သံုးက်ဘူး၊ ငါေတာင္လုပ္ႏိုင္တယ္မင္းတို႔လုပ္ႏိုင္ဘူး၊ ငါကမင္းတို႔ျမင္တဲ့ရႈေထာင့္ကျမင္ႏိုင္တယ္ ျဖင့္ေပါ့ေလ။ ခ်ိန္ခြင္လ်ွာလိုမ်ိဳး ျပစ္တင္ဆဲဆိုျခင္းဆိုတဲ့ေလးကို သူမ်ားဖက္ကိုပစ္တင္ႏိုင္ေလေလ သူရဲ့တၱမာကျမင့္တက္ေလေလပဲ။ အဲကၿပီးဆံုးရႈံးေတာ့တာပဲ။ မိမိလုပ္တြက္ႀကံေကာင္းဥာဏ္ေကာင္းေတြဆံုးရႈံးတယ္၊ မိမိတာဝန္ေက်ရင္ၿပီးတာပဲ၊ မိမိတာဝန္ကလြတ္ရင္ၿပီးတာပဲဆိုတဲ့႐ိုက္ေတြ ျမင့္တက္လာတယ္။ လက္ေအာင္ငယ္သားရဲ့ ေတြးေခၚေမ်ွာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္းေတြ ဆံုးရႈံးတာဟာ ရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုဆံုးရႈံးႏိုင္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၃၀ ကတိုင္းပဲ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိုဒီလိုပဲ ေျပာင္းလဲပဲျဖတ္သန္းသြားႏိုင္ပါတယ္။
မိတ္ေဆြကုမၷဏီတစ္ခုမွာ သူရဲ့ဝန္ထမ္းေတြတြက္ ႏွစ္စဥ္ညာေတာ္သင္ေရြးခ်ယ္ေစလြတ္ေလ့ရွိတယ္။ ကြန္ျပဴတာ၊ စာရင္းယား၊ သုေတညာသည္ျဖင့္ေပါ့။ ျပန္ေရာက္ရင္မူတာဝန္ျပင္တတ္ေျမာက္လာတဲ့ညာကို ခ်က္ခ်င္းလက္ေတြ႕ ဦးေဆာင္ၿပီးျပဳလုပ္ခိုင္းပါတယ္။ တြဲလုပ္တဲ့ဝန္ထမ္းေတြတြက္သင္ၿပီးသားလဲျဖစ္သြားပါတယ္။ စိုးဌာေတြမွာလဲ သင္တန္းေတြ၊ ညာေတာ္သင္ေတြလြွတ္ပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာမားကို စာရင္ယားနဲ႔သက္ဆိုတဲ့သင္တန္း၊ ေငြစာရင္းလုပ္ေနတဲ့ သူကို IT သင္တန္း။ ျပန္လာေတာ့မိမိမူတာဝန္ကိုဆက္လုပ္။ ၿပီးေရာ။ နီးရာလူနစ္စီမံခန္႔ခြဲမႈ။ ခ်ိဳ႕ကေတာ့ဒီလိုဟုတ္ျပန္။ ရာထူးငယ္စဥ္ခါက ႏွစ္ရွည္ညာသင္။ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ေတာ့လဲ ေနာက္တစ္မ်ိဳးညာသင္။ ရာထူးႀကီးႀကီးတဲ့ထိ ေက်ာင္းတက္ခ်င္တဲ့ပိုးကေပ်ာက္ဘူးရယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေတာ့ ပည့္အားကိုးလက္မွတ္ထိုး ဆိုတဲ့ဆင့္ေလာက္သာသာ။
ေျပာရင္းေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္ျဖစ္ကုန္ၿပီ ျပန္ခ်ဳပ္ရင္ေတာ့ ေဒေတြ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြဆိုတာရွိပါတယ္။ အဲဒီက ေက်ာ္လြန္ၿပီးဘာမွလုပ္လို႔ပါဘူး။ တစ္ခါက - ဌာခြဲတစ္ခုက ဝန္ထမ္းေတြကေရေဘးသင့္ျပည္သူေတြကို စၥည္း၊ ဝတ္ထည္၊ ေငြေၾကးသည္ျဖင့္ လႉခ်င္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဌာခြဲလူႀကီးလုပ္တဲ့သူက ေဒစာအုပ္ကိုင္ၿပီး ဝန္ထမ္းေဒနဲ႔ ကိုက္ညီဘူး လႉဘူးဆိုတာမ်ိဳးရွိဘူးပါတယ္။ ခါရံမွာက်ိဳးရွိမယ့္ကိစၥမ်ိဳးကိုတာဝန္ခံၿပီးလုပ္ႏိုင္ပါမယ္။ တၱမာတြက္ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ကုစားဖို႔ေဆးနည္းေပးၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ရားထိုင္ၾကည့္ပါ။ ထူးျခားလာပါလိမ့္မယ္။ တင္း၊ ေဒရွိတဲ့ ေႏွာင့္တြက္ ဟာေတြျပင္၊ စာေပလိုမ်ိဳး ႏွလံုးသားဟာေတြကိုပါ မ်ွစြာသံုးေဆာင္ေပးၾကပါလို႔ ေျပာပါေစခင္ဗ်ာ။
အားလံုးပဲက်န္းမာ ခ်မ္းသာလို႔ လိုအင္ႏၵေတြျပည့္စံုၾကပါေစ။


ေနာင္ေနာင္ (ေနျပည္ေတာ္)

အားလုံးပဲမင်္ဂလာပါ
ခင်ဗျားဒီစာကိုစဖတ်ဖို့သေချာပြီလား 
1,
2,
3,
OK စဖတ်တော့မယ်ဆိုပါတော့ တစ်ခုသတိထားရမှာက ဒီနေရာမှာကတည်းက ခင်ဗျားရဲ့ငါသည်ဘာရာထူး အဆင့်အတန်းဆိုတဲ့ ခင်ဗျားအသက် ၆၀ မပြည့်ခင်အချိန်လေးမှာထမ်းဆောင်ထားရတဲ့ ဝန်ထုတ်ဝန်ပိုးတွေကို ခဏလောက်ပြစ်ချထားခဲ့လိုက်ပါ။
အခုပြောချင်တာက ခင်ဗျားတို့ရဲ့အတ္တမာနတွေအကြောင်းပဲ။ ငယ်စဉ်ကတည်းကပါလာခဲ့တဲ့ကြောက်စိတ်တွေ၊ နုနယ်စဉ်ကာလမှာ တွေ့ကြုံခဲ့ရတဲ့အကြောင်းအရာတွေ၊ ဖိနှိပ်ကြမ်းတမ်းတဲ့ သင်တန်းလိုမျိုးအတွေ့အကြုံတွေ၊ ရာထူးငယ်စဉ်က ကြီးသူတွေရဲ့ဖိနှိပ်ခံ ခဲ့ရမှုတွေကြားမှာဖြတ်သန်းလာခဲ့ကြရတယ်။ ဒါတွေကအတ္တမာနတွေကြီးထွားအောင်မီးထိုးပေးခဲ့တဲ့လောင်စာတွေပဲ။ တနည်းအားဖြင့်ပြောရရင် စဉ်းစားဉာဏ်ကိုဘောင်ခတ်ပေးလိုက်ကြတာပဲ။ ဒီဘောင်ထဲကမကျော်နိုင်ကြဘူး။ 

ဥပမာ- ငယ်စဉ်က စည်းကမ်းအရမ်းတင်ကြပ်တဲ့ဖခင်မျိုးနဲ့ကြီးပြင်းလာခဲ့ရသူမျိုး၊ ဘောလုံးကန်လို့ ကျောင်းစိမ်းအင်္ကျီအဖြူပေ သွားခဲ့ရင် ဒုတ်နဲ့ရိုက်ပြီးဒဏ်ပေးခဲ့တဲ့မိခင်မျိုး တနည်းပြောရရင် မသိစိတ်ထဲက အရိုးစွဲအောင်ကြောက်ရသူမျိုးနဲ့ပတ်သက်ခဲ့ရ သူတွေဟာ ပြဿနာတစ်ခုကိုဖြေရှင်းတော့မယ်ဆိုရင် အဲလူနေရာကခံစားပြီးဖြေရှင်းလေ့ရှိတယ်။ သူအင်မတန်ကြောက်ခဲ့ရသူ နေရာမှာ သူကိုယ်တိုင်ခံစားပြီး သူ့ရှေ့မှာရှိတဲ့သူကိုငယ်စဉ်ကသူကိုယ်တိုင်ကြောက်ခဲ့ရသလိုကြောက်အောင် နည်းလမ်းမျိုးစုံနဲ့ လုပ်လေ့ရှိကြတယ်။ အသစ်အသစ်တွေကိုထပ်ထပ်ပြီးစဉ်းစားဖို့ အပိတ်ခံထားကြရတယ်။
လုပ်နေကြအလုပ်တစ်ကိုပြောင်းလဲလုပ်ဆောင်ဖို့ အကြံသစ်တစ်ခုပေးတယ်ဆိုရင်ပဲ ပေးတဲ့သူစိတ်ပျက်သွားအောင် မဖြစ်နိုင် ကြောင်း အကြောင်းအမျိုးမျိုးပြတားမြစ်ကြတယ်။ ဘာဖြစ်လို့လဲ။ သူကိုယ်တိုင်ကဒီအကြံမျိုး ငါဘာလို့မစဉ်းစားမိတာလဲ၊ ငါဒီလောက်တော်ရဲ့သားနဲ့ဆိုတဲ့ မိမိရဲ့မသိစိတ်က လက်မခံနိုင်တဲ့အကြောင်းအရာမျိုးကို လက်ခံလာအောင် အပြင်ကနေအတင်း မိမိကိုယ်မိမိ အားပေးထိုးသိပ်ထည့်ထားတဲ့အတွက် ပေးသမျှအကြံဉာဏ်အသစ်တွေဟာ တိုးမပေါက်တော့ပဲဖြစ်နေတတ်တယ်။

အတ္တမာနတွေရှင်သန်ဖို့အတွက် ပေါင်းသင်ရှင်းလင်းပွဲလေးတွေကို အခန်းတွင်းမှာရံဖန်ရံခါလုပ်လေ့ရှိတယ်။ မင်းတို့အသုံးမကျဘူး၊ ငါတောင်လုပ်နိုင်တယ်မင်းတို့မလုပ်နိုင်ဘူး၊ ငါကမင်းတို့မမြင်တဲ့ရှုထောင့်ကမြင်နိုင်တယ် စသဖြင့်ပေါ့လေ။ ချိန်ခွင်လျှာလိုမျိုး ပြစ်တင်ဆဲဆိုခြင်းဆိုတဲ့အလေးကို သူများဖက်ကိုပစ်တင်နိုင်လေလေ သူရဲ့အတ္တမာနကမြင့်တက်လေလေပဲ။ အဲကစပြီးဆုံးရှုံးရတော့တာပဲ။ မိမိအလုပ်အတွက်အကြံကောင်းဉာဏ်ကောင်းတွေဆုံးရှုံးတယ်၊ မိမိတာဝန်ကျေရင်ပြီးတာပဲ၊ မိမိတာဝန်ကလွတ်ရင်ပြီးတာပဲဆိုတဲ့စရိုက်တွေ မြင့်တက်လာရတယ်။ လက်အောင်ငယ်သားရဲ့ တွေးခေါ်မျှော်မြင်နိုင်စွမ်းတွေ ဆုံးရှုံးတာဟာ အရာတော်တော်များများကိုဆုံးရှုံးနိုင်ပါတယ်။ လွန်ခဲ့တဲ့ နှစ် ၃၀ ကအတိုင်းပဲ နောက်ထပ်နှစ်တော်တော်များများ ကိုဒီလိုပဲ မပြောင်းလဲပဲဖြတ်သန်းသွားရနိုင်ပါတယ်။

မိတ်ဆွေကုမ္ပဏီတစ်ခုမှာ သူရဲ့ဝန်ထမ်းတွေအတွက် နှစ်စဉ်ပညာတော်သင်ရွေးချယ်စေလွတ်လေ့ရှိတယ်။ ကွန်ပြူတာ၊ စာရင်းဇယား၊ သုတေသနပညာစသည်ဖြင့်ပေါ့။ ပြန်ရောက်ရင်မူလတာဝန်အပြင်တတ်မြောက်လာတဲ့ပညာကို ချက်ချင်းလက်တွေ့ ဦးဆောင်ပြီးပြုလုပ်ခိုင်းပါတယ်။ တွဲလုပ်တဲ့ဝန်ထမ်းတွေအတွက်သင်ပြီးသားလဲဖြစ်သွားပါတယ်။ အစိုးရဌာနတွေမှာလဲ သင်တန်းတွေ၊ ပညာတော်သင်တွေလွှတ်ပါတယ်။ ကွန်ပြူတာသမားကို စာရင်ဇယားနဲ့သက်ဆိုတဲ့သင်တန်း၊ ငွေစာရင်းလုပ်နေတဲ့ သူကို IT သင်တန်း။ ပြန်လာတော့မိမိမူလတာဝန်ကိုဆက်လုပ်။ ပြီးရော။ နီးရာလူစနစ်စီမံခန့်ခွဲမှု။ တချို့ကတော့ဒီလိုမဟုတ်ပြန်။ ရာထူးငယ်စဉ်အခါက နှစ်ရှည်ပညာသင်။ နောက်တစ်ဆင့်တက်တော့လဲ နောက်တစ်မျိုးပညာသင်။ ရာထူးကြီးကြီးရတဲ့ထိ ကျောင်းတက်ချင်တဲ့ပိုးကမပျောက်ဘူးရယ်။ လုပ်ငန်းခွင်ထဲမတော့ တပည့်အားကိုးလက်မှတ်ထိုး ဆိုတဲ့အဆင့်လောက်သာသာ။

ပြောရင်းတောင်ရောက်မြောက်ရောက်ဖြစ်ကုန်ပြီ ပြန်ချုပ်ရရင်တော့ ဥပဒေတွေ၊ လုပ်ထုံးလုပ်နည်းတွေဆိုတာရှိပါတယ်။ အဲဒီက ကျော်လွန်ပြီးဘာမှလုပ်လို့မရပါဘူး။ တစ်ခါက - ဌာနခွဲတစ်ခုက ဝန်ထမ်းတွေကရေဘေးသင့်ပြည်သူတွေကို ပစ္စည်း၊ အဝတ်အထည်၊ ငွေကြေးစသည်ဖြင့် လှူချင်တယ်၊ ဒါပေမဲ့ ဌာနခွဲလူကြီးလုပ်တဲ့သူက ဥပဒေစာအုပ်ကိုင်ပြီး ဝန်ထမ်းဥပဒေနဲ့ မကိုက်ညီဘူး မလှူရဘူးဆိုတာမျိုးရှိဘူးပါတယ်။ တခါတရံမှာအကျိုးရှိမယ့်ကိစ္စမျိုးကိုတာဝန်ခံပြီးလုပ်နိုင်ရပါမယ်။ အတ္တမာန အတွက်ကတော့ လွန်ခဲ့တဲ့နှစ်ပေါင်း ၂၅၀၀ ကျော်ကတည်းက ဗုဒ္ဓမြတ်စွာဘုရားက ကုစားဖို့ဆေးနည်းပေးပြီးသားဖြစ်ပါတယ်။ တရားထိုင်ကြည့်ပါ။ ထူးခြားလာပါလိမ့်မယ်။ သတင်း၊ ဥပဒေအစရှိတဲ့ ဥနှောင့်အတွက် အဟာရတွေအပြင်၊ ရသစာပေလိုမျိုး နှလုံးသားအဟာရတွေကိုပါ မျှတစွာသုံးဆောင်ပေးကြပါလို့ ပြောပါရစေခင်ဗျာ။
အားလုံးပဲကျန်းမာ ချမ်းသာလို့ လိုအင်ဆန္ဒတွေပြည့်စုံကြပါစေ။